Ana içeriğe atla

    İLGİLİ BAŞLIĞIN ÜZERİNE TIKLAYARAK DÖKÜMANI AÇABİLİRSİNİZ.

 

BİLİMSEL DERGİ MAKALELERİ

 

  1. Sarı, İ., Sağ, S., & Öztürk, G. (2025). "Antrenör orkestra şefi gibidir": Sporcu ebeveynlerinin antrenöre yönelik algılarının metafor analizi ile incelenmesi. The Online Journal of Recreation and Sports (TOJRAS), 14 (4), 507-517.

  2. Sarı, İ., & Sağ, S. (2025). Antrenörlerin meslek etiği davranışlarının sporcuların prososyal davranışlar, antisosyal davranışlar ve ahlaki karar alma tutumları ile ilişkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi23(1), 30-49.

  3. Polat, M., & Sarı, İ. (2024). Antrenörlerin Bakış Açısından Olumsuz Ebeveyn Davranışlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi8(2), 90-104.

  4. Sarı, İ., & Sağ, S. (2024). Eğitim ve Sporu Bir Arada Yürütebilmek: Sporcuların Çift Kariyer Yetkinliklerinin İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi15(3), 345-363.

  5. Sarı, İ., Urfa, O., & Aşçı, F. H. (2024). Mükemmeliyetçi İklim Ölçeği-Spor’un (MİÖ-S) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi16(2), 104-128.

  6. Başar, S., & Sarı, İ. (2024). Antrenör kaynaklı destekleyici ve kısıtlayıcı güdüsel iklimin sporcuların temel psikolojik ihtiyaç tatmini, özerk güdülenmesi ve optimal performans duygu durumu ile ilişkisi. The Online Journal of Recreation and Sports, 13(2), 163-171.

  7. Seydaoğulları, Ö., & Sarı, İ. (2024). Sporcuların Spor Psikolojisi Danışmanlığına Yönelik Tutumunun Ölçülmesi: Ölçek Uyarlama Çalışması. Science, 14(2), 48-57.

  8. Gürpınar, B., Sarı, İ., & Yıldırım, H. (2023). Perceived coach-created empowering and disempowering motivational climate and moral behaviour in sport: mediating role of moral disengagement. Journal of Sports Sciences, 41(9), 820-832.

  9. Seydaoğullari, Ö., & Sarı, İ. (2023). Spor Yaralanmalarında EMDR Terapisinin İşlevselliği: Bir Olgu Sunumu. AYNA Klinik Psikoloji Dergisi, 10(3), 589-611.

  10. Sarı, İ., & Aşçi, F. H. (2022). Measuring coaches' interpersonal behaviours: validity and reliability study. SPORMETRE: The Journal of Physical Education & Sport Sciences/Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3).

  11. Sari, I., Onbaşi, S. I., & Karakaş, E. (2022). Is emotional intelligence important for mental skills? The relationship between athletes' emotional intelligence and mental skills.

  12. Çelik, E., & Sarı, İ. (2022). Biofeedback: Its function, effects on organism and utility in sports sciences. Spor Hekimligi Dergisi/Turkish Journal of Sports Medicine, 57(2).

  13. Sari, İ., Urfa, O., Ersöz, G., & Aşçi, F. H. (2022). Measuring satisfaction and frustration of athletes’ basic psychological needs: a scale adaptation study. Journal of Sports Sciences, 33(2),85-104
     

  14. Sarı, İ., Bizan, İ. (2022). The role of parent initiated motivational climate in athletes’ engagement and dispositional flow. Kinesiology. 54(1), 3-14.

  15. Bulut, Ü. Sari, İ. (2022). Ringdeki Genç Boksörler Hakkında Ebeveyn Görüşleri:Kazanımlar, Engeller, Endişeler ve Beklentiler. Turkiye Klinikleri Journal of Sports Science, 14(1):114-123.

  16. Sarı, İ. Çelik, E. Aydın, M., Köytepe, S. (2021). Adölesan Futbolcuların Başarı Motivasyonu ile Algıladıkları Antrenör Davranışlarının İlişkisi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 86-97.

  17. Kalkan, T. Sarı, İ. (2021). Antrenör davranışları: Kuramsal yaklaşımlar, antrenörün sporcuya etkisi ve öneriler. Journal of Exercise and Sport Sciences Research (JOINESR) 1(1), 38-49.

  18. Narin, M., Kolayiş, H. (2021). Boğa güreşlerinin sosyokültürel incelemesi. Kilis 7Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 5(2)121-133.

  19. Kolayiş, H., Çelik, N., Narin M. (2021). The effect of 12 weeks of zumba, bosu and pilates on the positive psychological states of women. Journal of Exercise and Sport Sciences Research (JOINESR) 1(1), 29-37.

  20. Sarı, İ., Sağ, S. (2021). Türkiye’de sporda motivasyon araştırmaları: Sistematik derleme. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(3), 373-405. 

  21. Sarı, İ., Bulut, Ü. (2021). Boks Antrenörlerinin Perspektifinden Sporcular ve Ebeveynlerin Boksa Yönelik Tutumları. Spormetre the Journal of Physical Education and Sport Sciences. 19(2): 135-155.

  22. Sarı, İ., Aydın, M. (2021). The relationship between coach-created motivational climate and athletes’ challenge and threat perceptions. Quality in Sports. 2(7): 24-37.

  23. Sarı, İ., Şahin, D. (2021). Sporcunun ailesi kene gibi zararlı mı kale gibi güvenli mi? Antrenörlerin sporcuların ailesine yönelik metaforik algıları. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi. 13(1):110-123.

  24. Sarı, İ , Sağ, S , Pınar Demi̇r, A . (2020). Sporda Zihinsel Dayanıklılık: Taekwondo sporcularında bir inceleme . Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , 22 (4), 131-147.
  25. Çağlar, E., Sarı, İ., Aşçı, F. H., Eklund, R. C., & Jackson, S. A. (2020). Short versions of Turkish flow scales: Reliability and validity study. Studia Psychologica, 62(3), 179-197.

  26. Sarı, İ., & Köleli, N. Y. (2020). The relationship of coach-created motivational climate to athletes’ burnout and moral decision-making. Journal of Sport Sciences, 31(2), 69-82.

  27. Salman, U., Sarı, İ. (2020).  Beden eğitimi öğretmenleri, öğrenciler ve ailelerin bakış açısı ile sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi: Yeni bir uygulama. Spormetre The Journal of Physical Education and Sport Sciences, 18(2), 77-103.

  28. Yenilmez, M.İ. Ersöz, G. Çınarlı, S., Sarı, İ. (2020). Examination of the psychometric properties of the Sport Interest Inventory in a sample of Turkish football spectators. Managing Sport and Leisure.

  29. Günbay, Ş., Sari, İ. (2020). Health-related physical fitness report card from the perspectives of physical education teachers, students and parents: a new practice. Kastamonu Journal of Education. 28(2): 910-930. doi:10.24106/kefdergi.697835.

  30. Sarı, İ., Bulut, Y. (2020). Attitudes towards sports coaching profession scale: Validity and reliability study for university students. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences. 12(1):65-76.

  31. Sarı, İ., Derhayanoğlu, G., (2019). The relationship of athletes’ moral disengagement to perceived motivational climate and valued goals. Spormetre the Journal of Physical Education and Sport Sciences. 17(4),91-104.

  32. Sarı, İ. (2019). The relationship between perceived autonomy support from the coach and athletes’ autonomous motivation: a meta-analytic research. Spormetre the Journal of Physical Education and Sport Sciences. 17(2), 110-125.

  33. Salman, U., Sarı, İ., Mirzeoğlu, A.D. (2018). Health-related physical fitness report card from physical education teachers’ perspective. Inonu University, Journal of Physical Education and Sport Sciences (IUJPESS), 5(3), 1-24.

  34. Özyıldırım, M., Sarı, İ. (2018). Metaphoric perception of coaches regarding the concept of sport psycology. International Refereed Academic Journal of Sports, Health And Medical Sciences.29, 177-194.

  35. Kolayiş, H. Sarı, İ., Çelik, N. (2017). Parent-Initiated motivational climate and self-determined motivation in youth sport: How should parents behave to keep their child in sport? Kinesiology, 49(2): 217-224.

     

BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN ARAŞTIRMALAR

 

  1. Gürpınar, B., Sarı, İ. Yıldırım, H. (2019). Coach-created empowering and disempowering motivational climate and moral behaviour: Mediating role of moral disengagement. 15th Congress of Sport & Exercise Psychology, 15-20 July 2019. Munster, Germany.

  2. Sarı, İ., Gürpınar, B., Köleli, NY. (2019). Satisfaction of the basic psychological needs as a predictor of pro-social and anti-social behaviours in athletes. 15th Congress of Sport & Exercise Psychology, 15-20 July 2019. Munster, Germany.

  3. Sarı, İ., Şahin, D. (2019). Is athlete’s parent harmful like a tick or safe like a castle? Metaphoric perceptions of sports coaches.17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  4. Sarı, i, Aşçı, FH. (2019). Turkish adaptation of Tripartite Measure of İnterpersonal Behaviors-Coach (TMIB-C). 17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  5. Sarı, İ. Bizan, i. (2019). The role of parent-initiated motivational climate for athlete engagement and flow. 17. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. 13-16 Kasım, Antalya.

  6. Sarı, İ. Köleli, Y., Güvendi, B. (2019). Parent initiated motivational climates as a motivational factor in athletes and meditating role of the basic psychological needs. 17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  7. Sarı, İ., Bulut, Y. (2019). "Fatigue, involuntariness and mental breakdown… I've experienced them all because of weight loss": Athletes' weight loss experiences from a psychosocial perspective. 17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  8. Sarı, İ.,Seydaoğulları, Ö. (2019). Psychological recovery after sports injury by EMDR Approach: A Case Report. 17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  9. Sarı, İ. Bulut, Ü. (2019). Boxing, Athletes and families from the perspectives of boxing coaches. 17. International Sports Sciences Congress, 13-16 November, Antalya, Turkey.

  10. Sarı, İ. (2018). Motivation and Self-determination theory: From theory to practice. International Conference on Medical Fitness And Corrective Exercise. 28-30 September 2018, Istanbul, Invited Speaker. 

  11. Sarı., İ., Günbay, Ş., (2018). Peer Motivational climate as predictors of young athletes’ self-determined motivation. 16. International Congress of Sport Sciences. 31 Oct-3 Nov, Antalya, p:1103-1107.

  12. Sarı, İ., Köleli, N.Y., (2018). The relationship of coach-created motivational climate to athletes’ burnout and moral decision-making. IV. International sport and exercise psychology congress13-15 April, İstanbul, p:3.

  13. Köleli, N.Y., Sarı, İ., (2018). Investigating the basic psychological needs of university students according to the status of their physical activity. IV. International Sport and Exercise Psychology Congress13-15 April, İstanbul, p:39.

  14. Sarı, İ., Karakaş, E., Onbaşı, S.İ. (2018). Sporcuların mental becerileri ile duygusal zekâları arasındaki ilişki. IV. International Sport and Exercise Psychology Congress13-15 April, İstanbul, p:20.

  15. Özyıldırım, M., Sarı, İ. (2018). Metaphoric perception of coaches regarding the concept of sport psycology. IV. International Sport and Exercise Psychology Congress13-15 April, İstanbul, p:41.

  16. Sarı, İ., (2018). Athletes’ preference of coaching behaviours: A meta analytic study. IV. International Sport and Exercise Psychology Congress13-15 April, İstanbul, p:19.